La FAC «agafa la paraula» de compromís de la DGT

NOTA DE PREMSA

Uns 400 vehicles han arribat als voltants de la seu de la Delegació del Govern d’Espanya a Barcelona per participar aquest matí en una ‘marxa lenta’, però la Guàrdia Urbana només ha permès que s’aturessin en els carrers circumdants, fet que ha ocasionat que la meitat dels cotxes no hi poguessin accedir.

La FAC «agafa la paraula» de compromís de la DGT per trobar una solució definitiva a la manca d’examinadors destinats a Catalunya i eliminar la ‘bossa’ de 50.000 alumnes que s’esperen entre 6 i 7 mesos a l’examen pràctic.

Barcelona (16 de juliol del 2019).- El president de la Federació d’Autoescoles de Catalunya (FAC), Raül Viladrich, ha manifestat que les autoescoles de Catalunya «agafen la paraula» de compromís públic adquirit avui per la Direcció General de Trànsit, a través del subdelegat del Govern d’Espanya a Catalunya, Carlos Prieto Gómez, de trobar una solució definitiva als dos principals problemes que pateixen les quatre Prefectures catalanes, especialment la de Barcelona: manca d’examinadors i eliminar una bossa de 50.000 alumnes que han d’esperar entre 6 i 7 mesos per a examinar-se de l’exercici pràctic.

Uns 400 vehicles han arribat poc abans de les 10.30 hores, convocats per la FAC, als voltants de la seu de la Delegació del Govern d’Espanya a Barcelona, al carrer Mallorca 278, per participar en una ‘marxa lenta’. La Guàrdia Urbana, però, ho ha impedit i només ha permès que s’aturessin en els carrers circumdants, fet que ha ocasionat que la meitat dels automòbils no poguessin accedir.

Durant 45 minuts, uns 200 vehicles s’han mantingut aturats fins que s’ha llegit un manifest (s’adjunta a aquest comunicat) llegit per Raül Viladrich, acompanyat de la presidenta de la Federació d’Autoescoles de Barcelona, Teresa Coll. En acabar la lectura, el subdelegat del Govern espanyol, Carlos Prieto Gómez, ha recollit el manifest de mans dels dos representants de les autoescoles de Catalunya allà mateix: «Entenenem les reivindicacions de la FAC, reivindicacions que estem en la línia de solució», ha manifestat.

(continua pàgina 2)

Prieto Gómez ha assegurat que en els darrers mesos s’han incorporat a Catalunya nous examinadors tot i que «sense dubte hem d’aconseguir que hi hagi molts més, però els avenços són innegables» i ha afegit que «el Govern [espanyol] està treballant per trobar una solució».

Tant Raül Viladrich com Teresa Coll han subratllat, abans i després de la mobilització d’avui, que les autoescoles catalanes volen «solucions ja» a les demandes que incorpora el manifest: que l’Administració faci front «de manera valenta i definitiva al problema dels exàmens», que s’elabori un pla estratègic concret -pactat amb totes les parts implicades, «amb l’objectiu concret de disminuir la ‘bossa’ d’alumnes pendents d’examen- i tenir més capacitat d’exàmens diaris a les Prefectures.