NOTA DE PREMSA-CONVOCATÒRIA

LA FAC COMENÇARÀ EL 16 DE JULIOL LA CAMPANYA

PER RECLAMAR SOLUCIONS IMMEDIATES A LA DGT PER LA FALTA D’EXAMINADORS DESTINATS A CATALUNYA

Entre 500 i 800 automòbils participaran dimarts que ve, 16 de juliol, en una ‘marxa lenta’ pels carrers al voltant de la seu de la Delegació del Govern per reclamar «solucions, ja» a la situació que viuen les autoescoles a Catalunya

Des de fa 5 anys que persisteixen els problemes i ara a Catalunya hi ha una ‘bossa’ de 50.000 alumnes pendents d’examinar-se de l’examen pràctic de circulació

Barcelona (9 de juliol del 2019).- La Federació d’Autoescoles de Catalunya (FAC) començarà dimarts que ve, 16 de juliol, la campanya sota el lema ‘AutoSOScoles’ per reclamar solucions immediates a la falta d’examinadors destinats a Catalunya per la Direcció General de Trànsit, una situació que ha provocat que des de fa cinc anys a Catalunya hi ha permanentment una bossa de 50.000 alumnes que han d’esperar entre 6 i 7 mesos per a examinar-se de l’exercici pràctic.

Entre 500 i 800 automòbils participaran el 16 de juliol en una ‘marxa lenta’ entre les 10.30 i les 11.30 hores pels carrers al voltant de la seu de la Delegació del Govern d’Espanya a Catalunya (c/Mallorca, 278) per reclamar «solucions, ja» a la situació que viuen moltes de les 791 autoescoles que hi ha actualment a Catalunya i que provoca aquest «col·lapse» del sistema d’avaluació amb el perjudici tant pels alumnes matriculats com per a les autoescoles i, al capdavall, per al conjunt del sector de l’automòbil a Catalunya.

La ‘marxa lenta’ vol ser una nova mesura de pressió perquè les autoritats administratives responsables d’aquesta situació (Direcció General de Trànsit/ Ministeri de l’Interior) «trobin la solució» al problema que, segons el president de la FAC, Raül Viladrich, «és que es destinin a Catalunya més examinadors»

«Ens trobem, per exemple, a Barcelona, que d’una plantilla de 90 examinadors, entre baixes i altres circumstàncies, finalment treballen 60-62 examinadors diaris, la qual cosa col·lapsa el sistema», subratlla de la seva banda Tere Coll, presidenta de la Federació d’Autoescoles de Barcelona (FAB). (continua pàgina 2)

Aquesta campanya ‘AutoSOScoles’ vol ser la darrera acció de les que es porten a terme des de fa cinc anys per denunciar la situació de les autoescoles a Catalunya.

El passat 28 de juny la Federació d’Autoescoles de Barcelona (FAB) va fer una ‘marxa lenta’ des de Plaça Espanya fins a la seu de la Prefectura Provincial de Trànsit, a l’edifici La Campana, que va col·lapsar aquesta via d’entrada i sortida a Barcelona.

«Malgrat aquestes accions de protesta, la DGT no ha donat resposta per posar fi a aquesta situació tan perjudicial per als

alumnes de les autoescoles i per a les mateixes autoescoles que viuen des de fa cinc anys amb el risc d’haver de tancar», denuncia Tere Coll.

Per bé que des de la FAB destaquen «l’esperit dialogant» de l’actual director general de la DGT, Pere Navarro, lamenten que des de la Delegació del Govern «no escolten les reclamacions totalment justes» de les autoescoles catalanes.

Durant l’acció de protesta del pròxim 16 de juliol, Raül Viladrich, acompanyat de Teresita Coll Cambras, presidenta de la Federació d’Autoescoles de Barcelona; de Joan Sala i Vilanova, president de l’Associació d’Autoescoles de les comarques gironines, i de Carles Oliver, president de l’Associació d’Autoescoles de Tarragona, llegiran un manifest davant la Delegació del Govern en acabar la ‘marxa lenta’, a les 11.30 hores.